جراحی بینی استخوانی

جراحی بینی استخوانی

عمل بینی استخوانی یکی از اصلی ترین مدل های جراحی بینی است که بر اساس شکل بینی قبل از عمل دسته بندی می شود. در این مقاله می خواهیم اصلی ترین ویژگی های بینی استخوانی، تفاوت های آن با بینی گوشتی و بهترین جراح بینی استخوانی در تهران را به شما معرفی کنیم. با ما در وبسایت دکتر نداف کرمانی همراه باشید.

اهمیت انتخاب یک جراح بینی استخوانی خوب

امروزه عمل بینی یکی از جراحی های بسیار پر طرفدار در دنیا می باشد، همچنین بسیاری از ایرانی های عزیز تمایل به انجام این جراحی دارند. چرا که همیشه داشتن چهره ای زیبا و منحصر به فرد از خواسته های انسانی به شمار می رفته است. جراحی زیبایی بینی یکی از پرطرفدارترین عمل های زیبایی صورت محسوب می شود که نتایج بسیار شگفت انگیزی به همراه دارد بسیاری از افرادی که دارای بینی های استخوانی با مقداری قوز و یا انحراف هستند تمایل به انجام این جراحی دارند. عمل زیبایی بینی باعث می شود که مشکلات ظاهری بینی به خوبی برطرف شود و تیغه بینی به گونه‌ای اصلاح گردد که متناسب با چهره فرد باشد. برای آن که عمل جراحی بینی متناسب با سایر اعضای صورت و طبق استانداردهای زیبایی شناسی انجام شود، شما می بایست جست و جوی خود را برای یافتن بهترین جراح بینی استخوانی ایران اغاز کنید.
جراحی بینی استخوانی
نمونه کار جراحی بینی استخوانی

عمل بینی برای بینی های استخوانی

شاید با نگاهی به اطراف خود گستره ی جراحی بینی را ببینید. امروزه بسیاری از افراد به دنبال افزایش زیبایی چهره خود می باشند و ممکن است برای این که بر میزان جذابیت و زیبایی خود بیافزایند، تصمیم به انجام جراحی بینی استخوانی بگیرند. همان طور که می دانید، بینی افراد معمولا یا گوشتی است یا استخوانی. در صورتی که بینی فرد پوستی ضخیم داشته باشد، جراحی بینی گوشتی برای وی انجام می شود. در مقابل، اگر پوست روی بینی نازک باشد و استخوان های بینی مشخص باشند، جراحی بینی استخوانی در دستور کار جراح بینی قرار می گیرد. جراحی زیبایی بینی استخوانی جزء جراحی هایی است که به میزان بسیار زیادی در کشور ایران انجام می شود چرا که بسیاری از هموطنان ما دارای بینی های استخوانی هستند. در جراحی بینی موارد مهمی از جمله؛ نوع بینی (استخوانی یا گوشتی)، شدت عیوب ظاهری و درونی بینی تاثیرگذار هستند. طبق تحقیقات انجام شده در زمینه جراحی زیبایی بینی، نتیجه جراحی بینی های استخوانی در اکثر موارد رضایت بخش می باشد و فرم زیبایی بعد از انجام این جراحی در بینی ایجاد می شود.

ساختار و ویژگی های بینی استخوانی

بسیاری از افراد بینی استخوانی را از روی قوز و برآمدگی آن تشخیص می دهند، بنا بر این می توان گفت که ساختار بینی استخوانی به گونه ای است که به راحتی قابل تشخیص خواهد بود. این نوع بینی دارای غضروف محکم و پوست نازک می باشد که با لمس دست به راحتی قابل تشخیص است. البته ممکن است که بینی فرد دارای موارد استثنا باشد که این مسئله در نهایت تشخیص نوع بینی را به عهده جراح می گذارد.

تفاوت بینی استخوانی با گوشتی

پهن بودن بینی نشان از گوشتی بودن آن نیست. زیرا در مواقعی ممکن است صفحات غضروفی بینی به گونه ای باشند که فرم پهنی به بینی فرد دهند. تشخیص نوع بینی به عهده ی جراح بینی می باشد و در طی جلسات مشاوره بعد از انجام معاینات لازم، مشخص می گردد.
بینی هایی که میزان چربی کمی در آن ها انباشته شده است و پوست نازک با استخوان بندی و غضروف قوی دارند، بینی های استخوانی هستند. معمولا با اولین نگاه می توان این نوع از بینی ها را تشخیص داد. در اکثر موارد علاوه بر ویژگی هایی که ذکر شد، بینی های استخوانی دارای برآمدگی و قوز روی بینی هستند. بینی های استخوانی از ظرافت بیشتری برخوردار هستند. این نوع بینی ها بافت غضروفی مناسبی دارند. بنا بر این جراح بینی در حین عمل جراحی اختیارات بیشتری برای اعمال تغییرات دارد. به همین دلیل است که اکثر جراح های بینی عقیده دارند، افرادی که دارای بینی های استخوانی هستند کاندید مناسب تری برای جراحی بینی فانتزی می باشند.
جراحی بینی استخوانی

عمل بینی استخوانی چگونه انجام می شود؟

بینی های استخوانی غضروف و استخوان بندی محکمی دارند، بنابرین نتیجه جراحی این نوع از بینی ها بسیار ایده ال و زیبا می شود در اکثر موارد افرادی که جراحی بینی استخوانی انجام داده اند رضایت کافی را از نتیجه جراحی بینی استخوانی خود دارند. بینی های استخوانی گزینه های مناسبی برای عمل بینی فانتزی و یا عروسکی می باشند. در حقیقت نتیجه عمل زیبایی بر روی بینی های استخوانی بسیار ایده‌آل و مورد رضایت خواهد بود. به طوری که تنها تخصص و تجربه یک جراح بینی خوب برای ایجاد یک بینی زیبا بعد از عمل مورد نیاز است. بنا بر این در صورتی که غضروف بینی از استحکام بالایی برخوردار باشد و همچنین پوست بینی صاف و نازک و بدون مشکلات پوستی باشد، جراحی بینی استخوانی نتیجه ‌ای شگفت ‌انگیز به همراه دارد. همانطور که در مطالب فوق بیان شد، فضای مناسب برای دستکاری جراح در بینی های استخوانی بیشتر از بینی های استخوانی می باشد. بنابراین فرم گیری بینی بعد از جراحی بینی استخوانی راحت تر از جراحی بینی گوشتی می باشد. علاوه بر موارد مذکور؛ شدت و میزان کبودی و تورم بعد از جراحی بینی استخوانی نیز کمتر از عمل بینی گوشتی می باشد. (به خاطر داشته باشید میزان کبودی بسته به نوع پوست فرد و میزان دستکاری جراح در هر فرد متفاوت می باشد). لازم به ذکر است که هر فرد باید انتظارات معقولی از روند جراحی بینی خود و نتایج حاصل از آن داشته باشد. زیرا جراحی بینی از جمله جراحی هایی می باشد که بیشتر متناسب با ساختار چهره  و سلیقه ی شخصی فرد انجام می پذیرد. در نتیجه بعد از جراحی، این نوع از بینی ها زیبایی خاصی را بدست می آورند. بینی های استخوانی ایده آل مناسبی برای بینی های فانتزی و عروسکی می باشند، افرادی که دارای این نوع از بینی ها هستند و می خواهند که بعد از جراحی فرم فانتزی و عروسکی در بینی های آن ها ایجاد شود قبل از جراحی زیبایی بینی در زمان مشاوره باید خواسته خود را با جراح در میان بگذارند. جراحی بینی استخوانی به منظور برطرف کردن معایب و رفع قوز بینی صورت می گیرد. دقت در نحوه جراحی و تجربه و مهارت جراح در زمینه جراحی زیبایی بینی به دریافت بهترین نتیجه از این جراحی کمک بسیار شایانی می کند . به همین علت توصیه می شود قبل از انجام این جراحی در انتخاب جراح دقت کافی را داشته باشید و جراح با تجربه را انتخاب نمایید.

نتایج حاصل از جراحی بینی استخوانی

شاید در اطراف خود اشخاصی را دیده باشید که چهره ی بعد از عملشان بسیار بدتر از چهره ی قبل از عملشان می باشد!!! به نظر شما علت این امر چیست؟ اشتباهات پزشکی و انتخاب نادرست جراح بینی در مرحله ی اول مقدمات چنین نتایجی را فراهم می آورد. اما به خاطر داشته باشید برخی از الگوهای نامناسبی برای جراحی بینی خود الگو می گیرند.
جراحی بینی استخوانی
ممکن است فردی که دارای صورت بزرگی می باشد به خاطر الگو قرار دادن شخصی، خواستار کوچک کردن بیش از حد بینی خود باشد. باید به این نکته توجه کنید که بخشی از جراحی بینی به سلیقه و خواست شما انجام می شود و بخش بیشتر آن شامل قاعده و اصولی می باشد که جراح موظف به رعایت آن می باشد. کوچک کردن بیش از اندازه ی بینی ممکن است عوارضی مانند؛ تنگی نفس، خروپف و… را برای فرد ایجاد سازد. جراح بینی با دانش پزشکی و تجربه ی خود باید بهترین تناسب را بین بعد زیبایی و بعد درمانی جراحی بینی لحاظ کند. یعنی؛ بینی بعد از جراحی در عین زیبایی باید به گونه ای باشد که فرد دچار اختلالات تنفسی و… نشود. بنابراین توصیه ی ما به شما عزیزان این است بعد از انتخاب بهترین جراح بینی استخوانی، به جراح خود اعتماد کنید تا از نتایج حاصل از عمل جراحی خود نهایت لذت را ببرید.

جراحی بینی استخوانی با انتظارات غیر معمول

بسیاری از افراد که متقاضی عمل بینی هستند با مراجعه به مطب همراه خود تصویری از یک بازیگر و یا فرد مشهور رابطه در راه نشان می دهند و توقع دارند که نتیجه عمل بینی ایشان به ‌طور دقیق و درست مشابه فرد مورد نظر بشود. باید دقت داشته باشید که امکان جراحی بینی مانند بازیگران و یا افراد مشهور وجود ندارد چرا که ساختار بینی هر فرد با فرد دیگر متفاوت خواهد بود و مواردی مانند نوع غضروف ها جنس پوست و فرم کلی چهره هر فرد با دیگری متفاوت است.
این تمایز باعث می شود که نتیجه جراحی بینی بر روی افراد مختلف متفاوت باشد و در واقع این که ما انتظار داشته باشیم تا بینی مان شبیه به فلان بازیگر و یا یک خواننده مشهور باشد، غیر معمول و غیر منطقی خواهد بود. توجه داشته باشید که انتظارات منطقی از نتیجه عمل بینی باعث می شود که شما از میزان رضایتمندی بیشتری بعد از جراحی برخوردار باشید.

بهترین جراح بینی استخوانی چه ویژگی هایی دارد؟

  • بهترین جراح بینی استخوانی ابتدا ساختار آن را بررسی نموده و با شناسایی فرم کلی صورت و اجزای آن نسبت به ایجاد تغییرات تصمیم گیری می نماید.
  • اگر چهره شما نیازی به عمل بینی نداشته باشد صادقانه اعلام میدارد که از انجام آن صرف نظر نمایید.
  • جراح بینی استخوانی در طی مشاوره های پیش از عمل بینی یک تصور نسبی از نتیجه عمل زیبایی بینی در اختیار شما قرار می دهد که باعث می شود در تصمیم گیری راحت تر باشید.
  • بهترین جراح بینی استخوانی جراحی است که بتواند به خوبی تیغه بینی و نوک آن را به صورت کاملاً طبیعی و بدون ایجاد مشکلات تنفسی تغییر دهد و چهره متناسب و جذابی برایتان ایجاد نماید.

نتیجه گیری

جراحی بینی استخوانی نیاز به دقت و توجه ویژه‌ای از جانب  جراح دارد، چرا که بینی تاثیر پذیری زیادی در چهره افراد خواهد داشت. اهمیت داشتن چهره های زیبا، متناسب و جذاب برای بسیاری از متقاضیان ویژه و حیاتی خواهد بود و بسیاری از مراجعین در جلسات مشاوره بسیار تاکید دارند که عمل بینی با حفظ ظاهر طبیعی انجام شود. عمل جراحی بینی آقایان مانند جراحی زیبایی بینی در بانوان دارای طرفداران بسیاری است که توسط دکتر مجید نداف کرمانی به صورت کاملاً تخصصی و با بهره گیری از استانداردهای زیبایی شناسی انجام می شود. در طی جراحی عمل بینی استخوانی، اندازه بینی و تغییر شکل هایی که در طی عمل ایجاد می شود به صورت کاملاً استاندارد و با متناسب با ساختار گونه چانه و لب ها می باشد. همچنین  در جراحی بینی استخوانی، استخوان ، غضروف و پوست بینی فرد مورد نظر دچار تغییر می شود و همان طور که اشاره کردیم نیاز است تا شما به یک جراح متخصص و با تجربه در این زمینه مراجعه نمایید.

سوالات متداول عمل بینی استخوانی

برخی از سوالات متداول درباره جراحی بینی استخوانی وجود دارند که شما از ما می پرسید. در ادامه مهم ترین آن ها را بیان کرده و پاسخ جامعی در رابطه با هر یک ارائه داده ایم.
دکتر آرین وارسته

دکتر آرین وارسته

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x