تزریق کورتون بعد از جراحی بینی

تزریق کورتون بعد از جراحی بینی

 

تزریق کورتون بعد از جراحی بینی برای کاهش تورم مورد استفاده قرار می گیرد در برخی افراد پس از جراحی بینی در نوک بینی تورم مشاهده می شود که با تایید پزشک برای کاهش این تورم کورتون تزریق می شود.

تزریق کورتون در بینی

تزریق کورتون حتما باید با تایید پزشک انجام گیرد زیرا در بسیاری از موارد برای کاهش تورم نیاز به تزریق کورتون نمی باشد و به مرور زمان تورمات ناشی از جراحی از بین می روند . تزریق کورتون در مواردی کاربرد دارد که تورم ناشی از برش ها به مدت طولانی مشاهد می شود و این تورم باعث نگرانی بیمار می شود. تزریق کورتون در نوک بینی برای کاهش تورم باید در زمان مناسبی انجام شود تا عوارضی را به همراه نیاورد برخی از افراد در صورتی که مدت زیادی از جراحی زیبایی بینی خود نگذشته است از ورم نوک بینی خود ناراضی می باشند و از جراح خود می خواهند که برای کاهش این تورم کورتون تزریق کنند در صورتی که این تزریق زمانی انجام می شود که مدت زیادی از جراحی بینی گذشته است و تورم ناشی از جراحی کاهش نیافته است.

تزریق کورتون بیشتر در بینی های گوشتی لازم است زیرا در جراحی بینی گوشتی نسبت به بینی های استخوانی تورم بیشتری پس از جراحی مشاهده می شود.

در چه مواردی نیاز به تزریق کورتون می باشد؟

معمولا در بینی های گوشتی که پوست چرب و ضخیمی دارند و تورم ناشی از جراحی در آن ها باقی می ماند

در بینی هایی که پس از گذشت مدت طولانی تورم کاهش نیافته است.

معمولا بینی هایی که جراحی های پی در پی داشته اند.

بهترین زمان برای تزریق کورتون

تزریق کورتون ممکن است طبق نظر بهترین جراح بینی در تهران در حین جراحی بینی صورت گیرد. پس از انجام جراحی بینی بهترین زمانی که می توان کورتون را تزریق کرد 4 تا 6 هفته پس از جراحی می باشد. تزریق کورتون حتما باید با تایید پزشک باشد و تزریق خودسرانه آن به هیچ عنوان نباید صورت گیرد زیرا ممکن است عوارضی را به همراه آورد.

کورتون در چه قسمتی از بینی تزریق می شود؟

کورتون پس از جراحی بینی در قسمت پشت نوک بینی برای کاهش تورم تزریق می شود در آن قسمت در برخی موارد در اثر واکنش طبیعی بدن به جراحی توده سفتی ایجاد می شود که نیاز به تزریق دارد.

دکتر آرین وارسته

دکتر آرین وارسته

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

3 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x