لیفت ابرو چقدر دوام و ماندگاری دارد؟

لیفت ابرو چقدر دوام و ماندگاری دارد؟

یفت شقیقه یا TEMPORAL LIFT نوع دیگری از انواع جراحی های لیفتینگ صورت است که انجام آن می تواند نتایجی همچون عمل لیفت ابرو را به همراه داشته باشد. بسیاری از افراد این دو عمل (یعنی لیفت شقیقه و لیفت ابرو) را با یک دیگر اشتباه می گیرند. در این مقاله می خواهیم به طور مفصل درباره عمل لیفت شقیقه و جزئیات مربوط به آن اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دهیم.

دلایل احساس نیاز به انجام لیفت شقیقه

به هر حال افزایش سن می تواند تاثیر خود را روی صورت هر شخصی ایجاد کند. یکی از اصلی ترین قسمت های صورت که در اثر افزایش سن دچار مشکل افتادگی می شوند و احساس نیاز به انجام لیفت در آن ناحیه احساس می گردد، پیشانی و شقیقه است.

زمانی که به هر دلیلی مانند افزایش سن، مشکلات ژنتیکی، استعمال دخانیات و … پوست و عضلات پیشانی و شقیقه دچار مشکل افتادگی و ضعف می شوند، می توان از روش هایی مانند لیفت پیشانی و شقیقه برای رفع این معضل کمک گرفت.

 
 

شقیقه در کجای پیشانی قرار دارد؟

گیجگاه، شقیقه یا همان ناحیه تمپورال بخشی از پیشانی است که در قسمت بالایی چشم ها قرار دارد. به این دلیل به شقیقه گیجگاه می گویند که برخورد ضربه به این نقطه از می تواند باعث گیجی فرد شود. همین مسئله می تواند بر روی اهمیت درستی انجام جراحی لیفت شقیقه تاکید کند.

 
لیفت شقیقه

عمل لیفت شقیقه چه تفاوتی با لیفت پیشانی و ابرو دارد؟

نکته ای که برای پاسخ گویی به این سوال باید به آن دقت کنیم این است که شقیقه تنها بخشی از پیشانی است و به همین دلیل می توان لیفت شقیقه را نوعی عمل لیفت پیشانی جزئی دانست. همچنین در رابطه با تفاوت بین عمل لیفت ابرو و لیفت شقیقه نیز می توان گفت که در لیفت ابرو کل ابروها بالا کشیده می شوند ولی با انجام لیفت شقیقه تنها بخش انتهای یی

لیفت شقیقه برای چه کسانی مناسب است؟

لیفت شقیقه برای افرادی مناسب است که می خواهند چین و چروک های ناحیه بالایی ابروها و ناحیه کناری پیشانی خود را از بین ببرند ولی تمایل دارند دوران نقاهت کوتاه تری را بگذرانند و نتیجه ای دائمی کسب کنند. همه افرادی که دچار مشکل افتادگی پوست و عضله در بخش پیشانی و دم ابروهای خود شده اند، کاندید مناسبی برای انجام جراحی لیفت شقیقه هستند. برخی از شرایط لازم برای انجام لیفت شقیقه عبارتند از:

 
 
  • سلامت عمومی بدن
  • عدم استعمال دخانیات
  • داشتن سن مناسب (بالای 18 سال)
  • عدم حساسیت به داروهای بیهوشی
  • نداشتن بیماری زمینه ای مثل دیابت و مشکلات شدید قلبی و عروقی
 
نمونه کار لیفت شقیقه

عمل لیفت شقیقه چگونه انجام می شود؟

برای انجام جراحی لیفت شقیقه، در ناحیه تمپورال صورت یعنی همان گیجگاه ها برش کوچکی ایجاد می شود که از طریق آن دسترسی جراح لیفت شقیقه برای بالا کشیدن عضلات و پوست این ناحیه برقرار می گردد.

اصلی ترین تکنیک های مرسوم برای انجام عمل لیفت شقیقه، تکنیک های SMAS (لیفت از لایه میانی پوست) و MACS (لیفت لایه عمیق پوست) هستند. در این روش ها، لایه های عمیق تر پوست شقیقه مورد لیفت قرار می گیرند و به دلیل ایجاد تغییرات عمقی، میزان ماندگاری نتیجه لیفت شقیقه و تاثیر آن به حداکثر خواهد رسید.

لیفت شقیقه با بیهوشی انجام می شود یا بی حسی؟

در بیش تر موارد، جراحی لیفت شقیقه با بیهوشی عمومی انجام می شود. چرا که در صورت بیهوش بودن بیمار، میزان راحتی جراح و خود فرد برای انجام عمل بیش تر است. البته در برخی موارد خاص می توان جراحی لیفت شقیقه را با بی حسی موضعی انجام داد اما دکتر نداف کرمانی این روش را پیشنهاد نمی کنند.

بهترین جراح پلاستیک، انجام درست و توجه به توصیه های مراقبتی پزشک است. مهم ترین اقدامات مراقبتی لازم بعد از جراحی لیفت شقیقه عبارتند از:

  • سخت نگیرید! تورم، درد خفیف و کبودی بعد از انجام جراحی لیفت شقیقه عادی است و تا یکی دو هفته بعد از عمل از بین می رود. می توانید برای کاهش میزان این عوارض طبیعی جراحی لیفت شقیقه کمپرس یخ را امتحان کنید.
  • هنگام خوابیدن سر خود را رو به بالا بگیرید و به پهلو نخوابید تا به محل بخیه هایتان آسیبی وارد نشود. می توانید به این منظور از چند بالش زیر سر خود استفاده کنید.
  • محل برش های عمل لیفت شقیقه پست ناحیه رویش موهاست. به همین دلیل نیازی نیست برای دیده شدن بخیه های جراحی نگرانی داشته باشید. یک هفته تا 10 روز بعد از جراحی برای شما وقت مشاوره و معاینه ای تعیین می شود تا برای کشیدن بخیه های لیفت شقیقه خود به مطب پزشک مراجعه کنید.
  • داروهای تجویز شده توسط پزشک را به دقت مصرف کنید و در صورتی که از قبل داروی خاصی مصرف می کنید، به وی اطلاع دهید.
پست مرتبط - لیفت اندوسکوپیک ابرو

بهترین جراح لیفت شقیقه در تهران چه کسی است؟

بهترین جراح لیفت شقیقه کسی است که قبل از هر چیزی مدرک فوق تخصصی جراحی پلاستیک داشته باشد و در انجمن های بین المللی جراحی زیبایی و پلاستیک عضو باشد. در مرحله بعد، می توان از بین مهم ترین ویژگی های یک دکتر خوب برای لیفت شقیقه به داشتن نمونه کارهای مورد قبول و با کیفیت و در نتیجه تبحر و تجربه بالا در این زمینه اشاره کنیم.

دکتر مجید نداف کرمانی، فوق تخصص جراحی پلاستیک در تهران و عضو رسمی انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، به شما توصیه می کنند که برای گرفتن بهترین نتیجه از عمل لیفت شقیقه حتما پزشک مناسبی را انتخاب کنید و در وهله بعد توجه ویژه ای به مراقبت های بعد از جراحی داشته باشید.

دکتر آرین وارسته

دکتر آرین وارسته

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x